Thumbnail
Μερικές απορίες γύρω από το νέο οργανόγραμμα του Υπ. Παιδείας, του Αντώνη Μητσάκου

 

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(Με αφορμή το σημερινό άρθρο του «Τύπου της Κυριακής»)

Με αφορμή ένα σημερινό (11-11-12) άρθρο του «Τύπου της Κυριακής» που αναφέρεται στο οργανόγραμμα του υπουργείου παιδείας για την επόμενη χρονιά, αισθάνομαι την ανάγκη να διατυπώσω κάποιες απορίες. Σε ορισμένους, ίσως αυτές να ακουστούν ρητορικές, αλλά εγώ οφείλω να τις διατυπώσω.

1.         Θα γίνουν, μέχρι τον Απρίλιο θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με το άρθρο, περίπου 2000 συγχωνεύσεις σχολείων σε Αβάθμια και Ββάθμια εκπαίδευση. Με ποια κριτήρια θα γίνουν αυτές; Προλαβαίνουν οι κρατικές υπηρεσίες να μελετήσουν διεξοδικά το ποια σχολεία μπορούν να συγχωνευτούν ή όλα θα γίνουν στη λογική του Προκρούστη;

2.         Διάβασα ότι η λογική των συγχωνεύσεων είναι, το να δημιουργηθούν μεγάλα σχολεία, στα οποία θα επιτραπεί η εφαρμογή του «ψηφιακού σχολείου και του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος». Χρήματα για το «ψηφιακό σχολείο» υπάρχουν;

3.         10000 εκπαιδευτικοί θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, μέσω συγχωνεύσεων και αύξησης ωραρίου και θα μετακινηθούν οπουδήποτε εμφανίζονται κενά, ανά την Ελλάδα. Προλαβαίνει να δημιουργηθεί ένα οργανόγραμμα δίκαιης και ορθολογικής κατανομής των οργανικών θέσεων  ή θα γίνουν όλα με τη γνωστή προχειρότητα; Ποια θα είναι τα κριτήρια με τα οποία θα μετακινείται κάποιος; Θα υπάρξει διάλογος με τις ομοσπονδίες ή μόνο με την τρόικα;

4.         Οι εξαθλιωμένοι μισθολογικά εκπαιδευτικοί που θα μετακινούνται, ως στρατιωτικοί, με «φύλλα πορείας» οπουδήποτε ανά την Ελλάδα, θα είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας το «ψηφιακό σχολείο» και άλλα τέτοια ευφάνταστα που λέει το υπουργείο για να ωραιοποιήσει το έγκλημα που οργανώνει, κυρίως κατά των παιδιών των Ελλήνων;;;

5.         Αναφέρεται στο άρθρο μια ρήση του υπουργού η οποία λέει: «Στόχος μας δεν είναι να στοιβάξουμε παιδιά, αλλά να φτιάξουμε σχολεία που θα πείσουν κάθε γονιό ότι αξίζει το παιδί του να μετακινείται 5-6 χλμ» (;;;). Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Η τοποθέτηση είναι από μόνη της μια απορία!!!

6.         Έχω δηλώσει πάνπολλες φορές ότι είμαι υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Θεωρεί όμως κάποιος, ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες, θα μπορούν άνθρωποι οι οποίοι δεν παίρνουν το παραμικρό εφόδιο από αυτά που χρειάζονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, άνθρωποι που είναι μισθολογικά εξαθλιωμένοι είναι σε θέση να αξιολογηθούν αντικειμενικά;

7.         Επιπλέον, διάβασα ότι 5000 εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι σε γραφεία, θα επιστρέψουν στις τάξεις. Αυτό θα έπρεπε να γίνει, αλλά ποιος θα μεριμνήσει για τη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου; Θα προσληφθούν διοικητικοί υπάλληλοι; Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει από το 1992 στο εν λόγω υπουργείο. Ταυτόχρονα, όλοι έχουμε βιώσει το αλαλούμ που προέκυψε από την υποτιθέμενη κατάργηση των γραφείων.

8.         Και τέλος, το ανέκδοτο της ημέρας. Καμιά αύξηση θα πάρουμε;

Αυτά τα καταγράφω ως ερωτήματα για το νέο οργανόγραμμα-ταφόπλακα του εκπαιδευτικού που ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας, την ίδια ώρα που ακόμη και η αντιπολίτευση «κλαίει» για τα χαμένα δικαιώματα των υπαλλήλων της βουλής…

                                                                                                                   Αντώνης Μητσάκος

                                                                     

(Μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου-ΔΑΚΕ ΔΕ)

                                                                                           

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
teachers
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους
Η μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πραγματοποιείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ)
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους