Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας: Ψήφισμα γενικής συνέλευσης για αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς

 

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 18/12/2012

Αναπληρωτές/Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί

«Όλοι έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. […] Η εκπαίδευση θα κατευθύνεται προς την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενδυνάμωση του σεβασμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες.» -Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, άρθρο 26.

«Όλοι έχουν το δικαίωμα στην εργασία, στην ελεύθερη επιλογή επαγγέλματος, σε δίκαιες και ευνοϊκές συνθήκες εργασίας και σε προστασία απέναντι στην ανεργία.» -Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, άρθρο 23.

«Όλοι έχουν το δικαίωμα σε ένα επίπεδο διαβίωσης επαρκές για την υγεία και την ευημερία του εαυτού τους και της οικογένειάς τους […].»-Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, άρθρο 25.

 

Εργάζομαι ως αναπληρωτής καθηγητής. Αγαπάω τη δουλειά μου – το αντικείμενο της δεν είναι αντικείμενο, είναι πρόσωπο, έχει ανάγκες, συναισθήματα, όνειρα. Η εργασία μου δεν μου δίνει μόνο χρηματικό αντίτιμο, μου γεμίζει την ψυχή.

Ο ρόλος της Παιδείας, κατά την άποψή μου, δεν είναι μόνο να μεταφέρει την κεκτημένη γνώση στις νέες γενιές. Η Παιδεία πρέπει επίσης να διαμορφώνει πολίτες ικανούς να δρουν αυτόβουλα και αυτόνομα, με ορθό κριτήριο, με κριτική και δημιουργική σκέψη, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν ελεύθερα για όλα τα ζητήματα της ατομικής και κοινωνικής σφαίρας· πολίτες με στόχο να χτίσουν ένα καλύτερο και πιο δίκαιο αύριο. Γιʼ αυτό η Παιδεία πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν, στα πλαίσια μιας αληθινά δημοκρατικής κοινωνίας.

Η Παιδεία στην Ελλάδα σήμερα απομακρύνεται σταθερά από το να είναι δημόσια και δωρεάν. Η χρηματοδότηση μειώνεται, σχολεία κλείνουν, το χάσμα με τις νέες μεθόδους και τεχνολογίες μεγαλώνει. Μαθητές αντιμετωπίζουν κρύα –κυριολεκτικά και μεταφορικά – σχολικά περιβάλλοντα και καθηγητές προσπαθούν να διδάξουν σε τάξεις με αριθμό μαθητών αρκετά μεγαλύτερο από τον παιδαγωγικά ορθό. Το Δημόσιο Σχολείο απαξιώνεται προοδευτικά.

Ως αναπληρωτής είμαι εργαζόμενος με ημερομηνία λήξης. Κατά κανόνα προσλαμβάνομαι σε διαφορετικό μέρος από αυτό που βρισκόμουν πέρυσι, θα προσληφθώ σε διαφορετικό μέρος την επόμενη χρονιά και κανένα από αυτά τα μέρη δεν είναι ο τόπος μόνιμής μου κατοικίας. Η προσωπική μου ζωή είναι σε συνεχή δοκιμασία. Η εργασιακή μου ανασφάλεια ανανεώνεται τακτικά, καθώς η επαναπρόσληψη δεν είναι επʼ ουδενί δεδομένη. Είμαι εργαζόμενος μεν, αλλά η αγοραστική μου δύναμη είναι ίδια με του μέσου ανέργου που βρίσκεται στην γονική εστία.

Ο θεσμός του αναπληρωτή, ενώ θα έπρεπε να είναι μια εργασιακή εξαίρεση, οδεύει να γίνει κανόνας στην εκπαίδευση. Μαθητές περιμένουν να περάσουν μήνες για να έχουν όλους τους καθηγητές τους και κάποιοι απʼ αυτούς δεν θα προσληφθούν και δεν θα φτάσουν στα σχολεία ποτέ. Οι συνάδελφοί μου απολύονται λίγο μετά αφότου έχουν γνωρίσει καλά τους μαθητές τους και ξέρουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, για να μην τους ξαναδούν πιθανότατα ποτέ.

Ως εργαζόμενος καλύπτω πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αλλά απολύομαι συνεχώς από τη δουλειά μου. Δεν απολύομαι επειδή δεν κάνω καλά τη δουλειά μου. Η απόλυσή μου δεν επιφέρει όφελος σε αυτόν που λαμβάνει τις υπηρεσίες μου, αλλά ζημία.

Ζητώ πρώτα απʼ όλα αξιοπρέπεια. Και η αξιοπρέπεια ξεκινά με το να μην χρησιμοποιούμαι ως εποχικός εργάτης σε σχολεία, ως άνθρωπος χωρίς προσωπική ζωή, χωρίς σχέδια για το μέλλον, πάντα διαθέσιμος να παρουσιαστεί σε λίγες ώρες σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος. Δεν χωράει στο νου μου ότι η αντιμετώπιση αυτή που έχω γίνεται, πρακτικά, εις βάρος των μαθητών. Ζητώ, ως πολίτης με γνώση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και ως εκπαιδευτικός με ιδέες και προτάσεις για την Παιδεία της χώρας μου, ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

Εμείς οι αναπληρωτές/αδιόριστοι εκπαιδευτικοί απαιτούμε:

· Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία

· Την κατάργηση του νόμου 3848/10

· Να γίνουν διορισμοί εκπαιδευτικών με ποσόστωση 50-50 από επιτυχόντες ΑΣΕΠ και ενιαίους πίνακες διορισμών

· Όχι αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών – όχι κλείσιμο σχολικών μονάδων και συγχωνεύσεις τμημάτων

· Μικρά τμήματα μαθητών για να παρέχεται αποτελεσματικά εκπαιδευτικό έργο

· Προσμέτρηση και πλήρη αναγνώριση προϋπηρεσίας

· Καμία αλλαγή του υφιστάμενου τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών

· Την άρση της διετούς ποινής αποκλεισμού αναπληρωτών για μη ανάληψη υπηρεσίας

· Τη μη διάλυση της Ειδικής Αγωγής – Να γίνει σημαντική αύξηση της μοριοδότησης προϋπηρεσίας ως κριτήριο κατάταξης στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιερωνυμος πιερρακακης
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»
Πιερρακάκης: Είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ μας, πάντοτε με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους Πολιτείας – Εκκλησίας, πάντοτε, όμως, και με πνεύμα...
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»