Thumbnail
Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το συγκεκριμένο μάθημα εξ’ αποστάσεως. Αφορά  όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες. Αναγνωρίζεται από το Ελληνικό δημόσιο και έχει τρίμηνη διάρκεια.

 

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το συγκεκριμένο μάθημα εξ’ αποστάσεως. Αφορά  όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες. Αναγνωρίζεται από το Ελληνικό δημόσιο και έχει τρίμηνη διάρκεια.

Σας ενημερώνουμε ότι για τη συγκεκριμένο μάθημα δεν παρέχονται εκπτώσεις.

Δε μιλάμε γενικά για μια κρίση στη σύγχρονη κοινωνία μας, μιλάμε ειδικά γι’ αυτή τη κρίση και τις συνέπειές της πάνω στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Το πρώτο λοιπόν ερώτημα που θα μας απασχολήσει, είναι, τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η κρίση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κρίση που μπορεί να έχει διανύσει η σύγχρονη κοινωνία μας.

Σε αυτό το μάθημα θα δούμε αρχικά τι σημαίνει η αποσταθεροποίηση του οικογενειακού περιβάλλοντος ενός μαθητή μέσα σε αυτή τη κρίση και κατόπιν γιατί αυτή η κρίση στις δομές και τη συμπεριφορά των μαθητών φαίνεται αδιαπέραστη ώστε να μπορεί να διορθωθεί με τις έως τώρα γνωστές μεθόδους διδασκαλίας. Το πρόβλημα, αυτής της κρίσης και η δυσκολία διαχείρισής του, είναι ακριβώς, αυτό που δε φαίνεται. Η σύγχρονη οικονομική κρίση προκάλεσε βαθιές συνέπειες στις δύο ψυχικές δομές του ανθρώπου. Τη νεύρωση και την ψύχωση. Θα εξετάσουμε πως αυτές οι δύο δομές λειτουργούν στους μαθητές και πως εξυπηρετούν ή παρεμποδίζουν τις μαθησιακές λειτουργίες τους. Επίσης θα διερευνήσουμε την αναγκαιότητα αναγνώρισης των δέκα διαταραχών της προσωπικότητας. Κάθε προσωπικότητα από τις δέκα μπορεί εξίσου να ανήκει είτε στη μία δομή της ψύχωσης είτε στην άλλη της νεύρωσης. Μέσα στη κρίση υπάρχουν σίγουρα και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη. Πρέπει να τις δει κανείς και να κινηθεί προς αυτές. Ένα σύγχρονο δημόσιο ή ιδιωτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον με πιο σταθεροποιημένους μαθητές και ακόμη περισσότερο αφυπνισμένους διδασκάλους – θα κάνει τη διαφορά.

Σκοπιμότητα διεξαγωγής του μαθήματος.

Το παρόν μάθημα απευθύνεται σε ένα κοινό που απαρτίζεται από εκπαιδευτικούς με ανάγκη κατάρτισης και πιστοποίησης πάνω στην ανθρώπινη συμπεριφορά και τη διαδραστικότητα μεταξύ εκπαίδευσης, μαθητή και κοινωνίας. Αγγίζοντας όλες τις αποχρώσεις μιας εκπαίδευσης (βρεφοκόμος – νηπιαγωγός – δάσκαλος – καθηγητής) το μάθημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει σύγχρονα θέματα με στόχο την γνώση της εξέλιξης ενός μωρού και παιδιού σε ενήλικα μέσα στους κόλπους του σύγχρονου εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Αυτό που βλέπουμε καθημερινά σα πρόβλημα μέσα στον επαγγελματικό μας χώρο ως εκπαιδευτικοί, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Οι λύσεις και οι απαντήσεις βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια, εκεί που εδρεύουν οι αλήθειες της οικογένειας του κάθε μαθητή που με την συμπεριφορά του, τις μαρτυρά. Στόχος αυτού του μαθήματος είναι η κατεύθυνση από την άγνοια στη γνώση και την επίγνωση ώστε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού να αναδείξει την πραγματική του αξία. Δηλαδή, τη διαμόρφωση των μικρών ανεκπαίδευτων παιδιών σε μελλοντικούς ώριμους ενήλικες μέσα στους κόλπους μιας κοινωνίας που τελεί υπό κρίση.

Τρεις μήνες  (12 βδομάδες)

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι το ακόλουθο:

1η – 3η εβδομάδα :    ΕΝΟΤΗΤΑ 1-2-3

4η – 6η εβδομάδα :    ΕΝΟΤΗΤΑ 4-5-6

7η – 9η εβδομάδα :     ΕΝΟΤΗΤΑ 7-8-9

10η – 12η εβδομάδα:  ΕΝΟΤΗΤΑ 10-11

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 1. :  “Ανθρώπινες Ανησυχίες”.

Τι είναι η ευτυχία; Από πού ξεκινά και πως σχετίζεται με δύο βασικές δομές του χαρακτήρα όπως η ντροπή και η ενοχή; Ποια η εικόνα των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον με αυτές τις βασικές δομές; Τι είναι οιπροσδοκίες; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της επιθυμίας και της προσδοκίας; Τι σημαίνει έχω ρεαλιστικές και μη ρεαλιστικές προσδοκίες ως γονιός από το σχολικό περιβάλλον κι ως καθηγητής από τους μαθητές;

Πως μπορούμε να αποφύγουμε να είμαστε θύματα των ίδιων των προσδοκιών μας; Τι εννοούμε με τον όρο “θεώρηση του περιβάλλοντος”; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των αισιόδοξων μαθητών; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των απαισιόδοξων μαθητών;

 ΕΝΟΤΗΤΑ 2.  Βρεφική – Παιδική ηλικία.

Πως επηρεάζεται ένα παιδί πριν ακόμη γεννηθεί; Η ανταπόκριση τουβρέφους στο περιβάλλον του. Έχει ένα μωρό συνείδηση; Οι λειτουργίες και τα πρώτα στάδια εξέλιξης του νηπίου. Τι εννοούμε όταν λέμε «εσωτερική αναπαράσταση»; Ποια η χρησιμότητα των παραμυθιών; Ποια η σχέση με τη μητέρα και ποια με τον Πατέρα; Πως αναπτύσσεται κι εξελίσσεται ένα παιδί ως τα πέντε του έτη; Τι σημαίνουν τα ψυχοσεξουαλικά στάδια σε ένα παιδί; Ποια είναι τα ψυχοσεξουαλικά στάδια ενός παιδιού; Επικοινωνία γονέα με δάσκαλο, δυσκολίες και εμπόδια. Γιατί είναι τόσο σημαντική ησυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως τα πέντε του έτη;

 ΕΝΟΤΗΤΑ 3. :  “Παιδική ηλικία”.

Τι εννοούμε όταν λέμε παιδική ηλικία; Ποιες είναι οι διαταραχές της μάθησης ενός παιδιού μετά τα πέντε του έτη; Τι είναι τελικά η Δυσλεξία; Τι σημαίνει έχω έναν ατίθασο μαθητή; Τι σημαίνει έχω έναν υπάκουομαθητή; Τι σημαίνει όταν το παιδί λέει ψέματα στο γονέα ή στο δάσκαλο; Ποιος ο ρόλος του σύγχρονου γονιού για την νοητική και ψυχική εξέλιξη του παιδιού του; Ποιος ο ρόλος του σύγχρονου δασκάλου για τη νοητικήκαι ψυχική εξέλιξη του μαθητή του; Πως η σωστή ενημέρωση του δασκάλου για την εικόνα του μαθητή του μέσα στη τάξη, λειτουργεί ως μέθοδος πρόληψης για φαινόμενα όπως το bulling ή τη διάγνωση αρκετών ψυχικών και μαθησιακών διαταραχών του παιδιού; Πως ταπροβλήματα στην ψυχική ανάπτυξη του παιδιού επηρεάζουν τις επιλογές και τη ζωή του ως ενήλικα;

 ΕΝΟΤΗΤΑ 4.  Εφηβική ηλικία «Μέρος Ι».

Γιατί η εφηβεία μοιάζει με ιστορία τρόμου; Γιατί η εφηβεία είναι υπόθεση της ψυχής αλλά και του σώματος; Τι ωθεί τον έφηβο να έχει το Πάθος της άγνοιας; Γιατί στην εφηβεία ο άνθρωπος γίνεται επιρρεπείς στη χρήση ναρκωτικών ουσιών και στις απόπειρες αυτοκτονίας; Τι είναι αυτό που οι γονείς και οι καθηγητές αποφεύγουν να δουν στα παιδιά που διανύουν την εφηβεία; Επικοινωνία γονέων και καθηγητών σε αυτό το στάδιο. Ποιος ο ρόλος της σιωπής των εφήβων; Τι σημαίνει πλεόνασμα των αισθήσεων στους εφήβους; Ποια η Λειτουργία του Πατέρα στην εφηβεία; Ποια η λειτουργία του καθηγητή στην εφηβεία;

 ΕΝΟΤΗΤΑ 5.Εφηβική ηλικία «Μέρος ΙI».

Οι σωματικές και οι ορμονικές αλλαγές κατά την εφηβεία.

Τι είναι η πρώτη εφηβεία; Τι είναι η μέση εφηβεία;

Τι είναι η όψιμη εφηβεία; Ποιος ο ρόλος της μητέρας κατά την εφηβεία; Ποιος ο ρόλος του Πατέρα κατά την εφηβεία;

Σεξουαλικότητα και εφηβεία. Κατά πόσο η εφηβεία έχει επηρεάσει τη ζωή και τις επιλογές ενός ενήλικα; Τι σημαίνει «αναζήτηση της αλήθειας» στην εφηβεία; Πως επιδρά το δευτεροβάθμιο εκπαιδευτικό σύστημα στον σύγχρονο έφηβο και πως αντανακλάται στις επιλογές που θα κάνει για το μέλλον του;

ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Τι σημαίνει Ενηλικίωση.

Τι σημαίνει να είσαι ενήλικας; Τι είναι η αναβολή της ικανοποίησης ενός ενήλικα; Από πού ξεκινά;

Ποιες οι καταστρεπτικές επιρροές της τυπικής μας εκπαίδευσης; Γιατί ο ενήλικας αρνείται να γίνει ξανά παιδί;

Τι φοβάται τελικά;  Ωριμότητα και αξιοπρέπεια, δύο δυνατά χαρίσματα ενός ενήλικα. Δυο άγνωστες λέξεις για το παιδί μέσα του.

ΕΝΟΤΗΤΑ 7. Δομή της κοινωνικής ταυτότητας.

Ενηλικίωση και επάγγελμα.

Ποια η διαφορά μεταξύ «έργου» και «επαγγέλματος»;

Τι σημαίνει «έχω κοινωνική ταυτότητα»; Ποια η διαφορά μεταξύ «Προσωπικότητας» και «Ταυτότητας»; Ποιοι είναι οι τρεις τύποι της ανθρώπινης εργασίας; Τι είναι η «αλλοτρίωση» στον άνθρωπο; Εν τέλει τί λείπει από τον άνθρωπο που ενηλικιώνεται ώστε να βρει ειρηνικά το επάγγελμά του; Επάγγελμα: η σωστή «σχέση» του ανθρώπου με τη κοινωνία.

 ΕΝΟΤΗΤΑ 8. Οι ψυχικές δομές ενός μαθητή.

Νεύρωση (Αγχώδης νεύρωση, Φοβική νεύρωση, Ιδεοψυχαναγκαστική νεύρωση, Νευρωτική κατάθλιψη, Υστερία) -  Ψύχωση (Σχιζοφρένεια, Παράνοια, Μανιοκατάθλιψη). Αναγνώριση των δομών μέσα στα πλαίσια της τάξης ενός σχολείου και η επικοινωνιακή αντιμετώπισή τους ώστε να ξαναγίνουν οι μαθητές παραγωγικοί και συνεργάσιμοι. Δυσκολίες στην ενημέρωση των γονέων σχετικά με την συμπεριφορά του παιδιού τους. Χρήσιμα ερωτήματα.

 ΕΝΟΤΗΤΑ 9. Η ψυχολογία της Προσωπικότητας και οι λειτουργίες της.

Στη καθημερινή συναναστροφή μας με τους μαθητές διακρίνουμε διαφορές στο τρόπο επικοινωνίας τους. Αντιλαμβανόμαστε τη διαφορετικότητά τους χωρίς όμως να μπορούμε να εντοπίσουμε τα διακριτά εκείνα στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να αναγνωρίσουμε την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητάς τους. Οι δέκα διαταραχές της προσωπικότητες.

ΕΝΟΤΗΤΑ 10. Ανάλυση των δέκα διαταραχών της προσωπικότητας ενός παιδιού και εφήβου.

Λειτουργικοί τρόποι αντιμετώπισής τους στο σχολικό περιβάλλον (κοινωνικοποίηση) και στο τρόπο που αντιλαμβάνονται τη γνώση (αντίληψη). Αναλυτικά οι δέκα διαταραχές της προσωπικότητας και το σχολικό τους προφίλ: Αντικοινωνική – Ψυχοπαθητική, Ιδεοληπτική – Καταναγκαστική, Ναρκισσιστική, Παρανοειδής, Οιστριονική, Σχιζοειδής, Σχιζότυπη, Εξαρτημένη, Αποφευκτική, Μεταιχμιακή).

ΕΝΟΤΗΤΑ 11. Τι είναι η συναισθηματική προσκόλληση από που πηγάζει και ποιο είναι το αποτέλεσμά της.

Γιατί η συναισθηματική προσκόλληση εμποδίζει την αυθεντικότητά μας; Τι είναι η άρνηση του πόνου; Πως ελέγχουμε τη σκέψη μας; Με ποιο τρόπο εμείς οι ίδιοι καλύπτουμε τις συναισθηματικές μας ανάγκες; Πώς να κρατάμε συμφωνίες με τον εαυτό μας; Ανάγκη Εκδίκησης και Ανάγκη Δικαίωσης. Πώς αντιμετωπίζονται; Από πού εν τέλει πηγάζει η συναισθηματική μας προσκόλληση σε έναν άνθρωπο; Ποιο το αποτέλεσμά της στη γνωστική ανταπόκριση του μαθητή: Ποια η σχέση της με τη διάσπαση προσοχής και τις μαθησιακές δυσκολίες; Γιατί ένας εκπαιδευτικός δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας τέτοιας κατάστασης στη καθημερινή πρακτική του με τους μαθητές;

Θα υπάρξει προτεινόμενη βιβλιογραφία και οπτικοακουστικό υλικό όπου αυτό χρειαστεί.

Η τελική εξέταση απαιτεί μια απάντηση 700 λέξεων σε συγκεκριμένη ερώτηση που θα τεθεί, σχετική με τη παραδοτέα ύλη.

Η παράδοση της ύλης αποτελείται από κείμενα αναρτημένα στη σελίδα και από προαιρετικές συναντήσεις με φυσική παρουσία.

 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»