Thumbnail
Η επιμόρφωση είχε προγραμματιστεί αρχικά να πραγματοποιηθεί στο χρονικό διάστημα από τις 4 έως τις 10 Σεπτέμβρη και ήταν διάρκειας 45 ωρών.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

 

Αν δεν ήταν τόσο σοβαρή θα μιλούσαμε για φάρσα

 

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

 

Το κείμενο που ακολουθεί δεν έχει την πρόθεση να καταλογίσει προσωπικές ευθύνες αν και κατά τη γνώμη μου υπάρχουν και τέτοιες, ούτε να αποτυπώσει μια γκρίνια και μια μιζέρια που πολλές φορές μας διακρίνει, αλλά να εξωτερικεύσει τη διάχυτη οργή και στενοχώρια που αισθανθήκαμε καμιά εξηνταριά εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής επιμόρφωσης που πραγματοποιήθηκε για μας από τις 9 έως τις 14 Σεπτέμβρη.

Η επιμόρφωση είχε προγραμματιστεί αρχικά να πραγματοποιηθεί στο χρονικό διάστημα από τις 4 έως τις 10 Σεπτέμβρη και ήταν διάρκειας 45 ωρών.

Όμως, το νέο ΔΣ του Ινστιτούτου Παιδείας, στο οποίο έχει υπαχθεί η εισαγωγική επιμόρφωση μετά την κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανέλαβε καθήκοντα λίγες μέρες πριν την έναρξη της επιμόρφωσης διότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν φρόντισε να μπουν οι απαραίτητες υπογραφές πριν τις εκλογές και η τωρινή, καθυστέρησε 3 μήνες να το πράξει.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο διευθυντής του ΠΕΚ να οριστεί μόλις 2 μέρες πριν την έναρξη της επιμόρφωσης και οι επιμορφωτές να ειδοποιηθούν την παραμονή της έναρξης.

Οι ενδιαφερόμενοι, δε, εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν, με δική τους πρωτοβουλία από το site του ΠΕΚ κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την πρώτη μέρα να υπάρξουν και κάποιες απουσίες.

Εν τω μεταξύ, την ίδια περίοδο ήταν σε εξέλιξη η τοποθέτηση των νεοδιόριστων που είχαν μείνει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ την οποία όταν ολοκληρώθηκε, ακολούθησε η ανάληψη υπηρεσίας από τα σχολεία και η κατανομή ωρών, καθώς, μέχρι την Τετάρτη 12/9 θα έπρεπε να σταλούν τα στοιχεία από τα σχολεία στη Δ.Δ. Εκπαίδευσης.

Όλα τα παραπάνω, είχαν , ειδικά τις πρώτες 2 μέρες ως αποτέλεσμα:

  • μερικοί επιμορφωτές να μας επιμορφώνουν σε άλλο αντικείμενο από αυτό που προέβλεπε το επιμορφωτικό πρόγραμμα
  • η παρουσίαση των θεμάτων να γίνεται με βάση το τι είχαν έτοιμο οι επιμορφωτές εκείνη τη στιγμή
  • η αλληλοεπικάλυψη θεμάτων να είναι συχνό φαινόμενο
  • η παρουσίαση να αναφέρεται σε ειδικότητες τις οποίες δεν είχε κανένας από τους νεοδιόριστους
  • ελάχιστα από αυτά που ειπώθηκαν να είναι πραγματικά χρήσιμα για κάποιον νεοδιόριστο διευκολύνοντάς τον στην επαφή του με τα πρακτικά προβλήματα της σχολικής πργματικότητας

Η κατάσταση, βελτιώθηκε κάπως τις δύο τελευταίες μέρες μετά και τις έντονες διαμαρτυρίες και αντιδράσεις μας καθώς βλέπαμε να πάνε στράφι οι 9 ώρες που περνούσαμε στην επιμόρφωση χωρίς να μας προσφέρεται από το ΠΕΚ ούτε ένα μπουκάλι νερό, λόγω περικοπής των σχετικών δαπανών.

Δεν ξέρω αν και στα υπόλοιπα ΠΕΚ επικρατούσε ανάλογη κατάσταση πάντως με αφορμή τη δική μας εμπειρία δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά.

Είναι η εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων σημαντική και απαραίτητη όπως διαφημίζεται ή όχι;

Αν πράγματι είναι, όπως όλοι θα συμφωνήσουμε, γιατί μια τόσο σοβαρή υπόθεση αντιμετωπίζεται με τόση προχειρότητα εκ μέρους των υπευθύνων;

Αυτοί που έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης ενδιαφέρονται πράγματι για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ή μόνο για τους τύπους; Η συγκεκριμένη επιμόρφωση έγινε μόνο για να γίνει.

Δεν θα ήταν καλύτερο να αναβληθεί για κάποιες μέρες ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα και αν αυτό δημιουργούσε προβλήματα, μήπως ήταν καλύτερα να μη γίνει καθόλου;

Διότι, όταν ένα τόσο σοβαρό θέμα, απαξιώνεται τόσο πριν αρχίσει όσο και κατά τη διάρκειά του, τα όποια οφέλη, ίσως να είναι πολύ λιγότερα από τα προβλήματα που δημιουργούν η απογοήτευση και οργή που αισθανθήκαμε όλοι μας.

Βέβαια υπήρξαν και εξαιρέσεις επιμορφωτών, που όμως επιβεβαιώνουν τον κανόνα, οι οποίοι κατέβαλαν φιλότιμη προσπάθεια να μας βοηθήσουν πραγματικά, παρόλο που, όπως μας πληροφόρησαν οι ίδιοι, η ωριαία αμοιβή τους μειώθηκε δραματικά.

Δυστυχώς για μία ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε ότι οι εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου ενδιαφέρονται για τους τύπους και όχι για την ουσία. Μεγάλα λόγια για εσωτερική κατανάλωση.

Το θέμα είναι πως η κατάσταση στην εκπαίδευση γίνεται όλο και χειρότερη αφού οι περικοπές στις δαπάνες δεν έχουν τελειωμό. Δεν είναι τυχαίο ότι συζητιέται το σταμάτημα της επιμόρφωσης των αναπληρωτών.

Η σχολική χρονιά, για μία κόμη φορά, ξεκινάει με τους χειρότερους οιωνούς για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αφού η παιδεία και η υγεία αποτελούν, όπως γίνεται σε κάθε έφοδο του ΔΝΤ, τα πρώτα θύματα της.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;