Thumbnail
Μια ακόμη πτυχή του πολέμου ενάντια στα δικαιώματα του λαού

Όταν είσαι καθηγητής Πανεπιστημίου, αρκεί να μη χάνεις ώρες διδασκαλίας για να ολοκληρώσεις τη διδασκαλία του μαθήματός σου μέσα στο Ακαδημαϊκό έτος. Θεωρείται δεδομένο ότι η ακαδημαϊκή διδασκαλία περιορίζεται στην καλή παρουσίαση του μαθήματος. Ο καθηγητής διδάσκει. Αν περισσέψει χρόνος απαντά σε ερωτήσεις, οι δε απαντήσεις του μπορεί κάλλιστα να είναι απλώς παραπομπή σε πηγές – βιβλιογραφία. Την ευθύνη να μάθουν το διδασκόμενο αντικείμενο έχουν οι φοιτητές. 

Η μεταφορά, όμως, του μοντέλου αυτού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακυρώνει κάθε παιδαγωγική αρχή. Χιλιάδες έρευνες πρέπει να πάνε στα αζήτητα, η δε επιστήμη της παιδαγωγικής συνολικά καθίσταται άχρηστη για τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου.
Κατ’ επανάληψη ο Υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι η τράπεζα θεμάτων είναι «ένα μέσο πίεσης για την ολοκλήρωση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, για το οποίο και θα αξιολογούνται σε περίπτωση αποκλίσεων». Αυτό, στη σχολική πραγματικότητα, υλοποιείται μόνο με ακαδημαϊκή διδασκαλία. Σε όλα τα μαθήματα η διδακτέα ύλη «δεν βγαίνει» και σχεδόν ποτέ στο παρελθόν δεν έχει διδαχτεί ολόκληρη σε κανένα σχολείο δημόσιο ή ιδιωτικό. 
Το ερώτημα είναι αν η απόφαση αυτή είναι «τεχνική» ή «πολιτική». Την απάντηση τη δίνει έμμεσα ο ίδιος ο κ. Υπουργός με την επιμονή του να προχωρήσει από φέτος η διαδικασία της Τράπεζας Θεμάτων, παρά τις αντίθετες απόψεις όλων, συμπεριλαμβανομένων των Σχολικών Συμβούλων σχετικά με τον όγκο της ύλης. 
Αν λοιπόν η επιλογή είναι πολιτική, πρέπει να απαντήσουμε τι στόχο έχει. Νομίζω ότι είναι προφανής: Μόνο οι μαθητές που εισέρχονται στο Λύκειο με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο ή όσοι έχουν τη δυνατότητα ακριβών ιδιαίτερων φροντιστηρίων να μπορούν να παρακολουθήσουν το σχολείο. Μόνο αυτοί μπορούν να τα καταφέρουν να μάθουν υπό αυτές τις διδακτικές συνθήκες.
Όμως δεν πρέπει να μας διαφεύγει και το δεύτερο μέρος της δήλωσης του κ. Αρβανιτόπουλου: «Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται σε περίπτωση αποκλίσεων». Το να «βγάλεις» την ύλη είναι αξία. Το να μορφώσεις μαθητές είναι απλώς ξεπερασμένη ιδεοληψία. Ας τα σκεφτούν όλα αυτά όσοι έχουν ακόμη την ψευδαίσθηση των «success story». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 11/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χειροπέδες
Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με επιτήρηση ο 13χρονος που προσπάθησε να ληστέψει δύο 14χρονους με κατσαβίδι
Σύμφωνα με τη δίωξη που του απήγγειλε ο εισαγγελέας κατηγορείται για απόπειρα ληστείας (κατά συρροή), απλή σωματική βλάβη, απόπειρα απλής σωματικής...
Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με επιτήρηση ο 13χρονος που προσπάθησε να ληστέψει δύο 14χρονους με κατσαβίδι
διαγωνισμος ασεπ
2ος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Βγήκαν οι Επίσημες οδηγίες για τους εξεταζόμενους
2ος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Δημοσιεύθηκαν οι επίσημες sos πληροφορίες και οδηγίες από το ίδιο το ΑΣΕΠ προς 47.000 υποψήφιους για την εξέταση
2ος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Βγήκαν οι Επίσημες οδηγίες για τους εξεταζόμενους
εοφ
ΕΟΦ: Προειδοποίηση για επικίνδυνα συμπληρώματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο
Ανάκληση και σύσταση προς τους καταναλωτές για προϊόντα που περιέχουν μη εγκεκριμένες φαρμακευτικές ουσίες
ΕΟΦ: Προειδοποίηση για επικίνδυνα συμπληρώματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο
τεμπη
Τέμπη: Αναβλήθηκε για τις 15 Οκτωβρίου η δίκη για το βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση είναι στέλεχος της εταιρείας Interstar, που έχει αναλάβει τη φύλαξη και την επιτήρηση μέσω καμερών του σιδηροδρομικού...
Τέμπη: Αναβλήθηκε για τις 15 Οκτωβρίου η δίκη για το βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας