Thumbnail

 

Το υπουργείο Παιδείας πήρε τη χατζάρα και κόβει αλύπητα κεφάλια μαθητών και εκπαιδευτικών. Με σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων από την επόμενη σχολική χρονιά, υλοποιεί, σε ό,τι το αφορά, την περίφημη «κινητικότητα» στο δημόσιο, με την οποία μας βομβαρδίζουν νυχθημερόν τα ραδιοκάναλα.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές λογίζονται ως απλά νούμερα, που πρέπει απαρέγκλιτα να υπακούουν στην αναλογία 1 δάσκαλος για 25 μαθητές.

Τι κι αν στις σχολικές τάξεις τα προβλήματα ξεπηδούν σα μανιτάρια; Αν σ’ αυτές φοιτούν αλλόγλωσσα παιδιά, παιδιά με προβλήματα ένταξης, με ειδικές ανάγκες, με μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα συμπεριφοράς; Τι κι αν τα σχολεία ανήκουν σε περιοχές υποβαθμισμένες, όπου φυτοζωούν κομμάτια της εργατικής τάξης που εξωθούνται βίαια στην εξαθλίωση και συνωστίζονται κοινωνικές ομάδες που σπρώχνονται στο περιθώριο;

Το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας έχει μπει στο απόσπασμα και αποτελεί για την τρόικα και την άθλια συγκυβέρνηση λογιστικό μέγεθος.

Και σαν τέτοιο, εντάσσεται χωρίς κανένα δισταγμό, στη στρατηγική μείωσης του αριθμού των δημόσιων υπάλληλων, αφού οι εκπαιδευτικοί είναι πολυπληθής κλάδος του δημόσιου.

Τι επιτάσσει, λοιπόν, ο Προκρούστης της Παιδείας; Μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, μόλις 2.000 αναπληρωτές για την επόμενη χρονιά (πέρυσι δούλευαν περίπου 10.000 αναπληρωτές) και σαρωτικές συγχωνεύσεις, ώστε να δημιουργηθεί «πλεονάζον» προσωπικό, το οποίο ως μπαλαντέρ θα μετακινείται για να «βουλώνει τις τρύπες», είτε εντός της περιφέρειας, είτε και εκτός αυτής, εκεί όπου υπάρχουν κενά. Οικογενειακοί δεσμοί, κοινωνικές ανάγκες και ανάγκες επιβίωσης των δασκάλων, που δημιουργήθηκαν στο συγκεκριμένο κοινωνικό και υπηρεσιακό πλαίσιο στο οποίο ως τώρα υπηρετούσαν, γίνονται σκόνη και πάνω απ’ όλα μπαίνει το «εθνικό συμφέρον», δηλαδή το συμφέρον των ντόπιων και ξένων αφεντικών, που προσπαθούν πατώντας επί πτωμάτων να βγουν αλώβητοι και κερδισμένοι από την κρίση.

Με νομοθετικές ρυθμίσεις, με απανωτές ερμηνευτικές εγκυκλίους, με διευρυμένη ερμηνεία του Συντάγματος, με νόμους που προωθούνται με διαδικασίες fast track, με ένταση της τρομοκρατίας και της πειθάρχησης, οι αστοί στήνουν έναν αδιαπέραστο ιστό αράχνης, για να εγκλωβίσουν τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί είναι πια «κρατικοί υπάλληλοι», που μπορεί να μετακινούνται ανά την ελληνική επικράτεια, με γνώμονα το συμφέρον της «εθνικής οικονομίας». Οι οργανικές θέσεις γίνονται γράμμα κενό και επαναπροσδιορίζονται χρόνο με το χρόνο, μετά από κάθε τσουνάμι συγχωνεύσεων. Ο εκπαιδευτικός αποσυνδέεται από την οργανική θέση, γεγονός που ανοίγει το δρόμο σε μελλοντικές απολύσεις (δεν «ερμήνευσε» τσάμπα τη συνταγματική επιταγή για τη μονιμότητα των δημόσιων υπάλληλων ο Πάγκαλος ως μη υφιστάμενη από τη στιγμή που καταργείται η θέση στην οποία αυτοί υπηρετούσαν). Το νέο πειθαρχικό δίκαιο, σε συνδυασμό με το μαχαίρι της αξιολόγησης, που ακονίζει την κάμα του, εντείνουν τον φόβο, την τρομοκρατία και καλλιεργούν την υποταγή.

Μέσα σ’ αυτή την ωραία ατμόσφαιρα, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, έλαβαν κατεπείγουσα εντολή από το υπουργείο Παιδείας να αποστείλουν πίνακες με την οργανικότητα των  σχολείων της αρμοδιότητάς τους, όπως αυτή προσδιορίζεται με βάση το μαθητικό τους δυναμικό και την αναλογία 1 εκπαιδευτικός ανά 25 μαθητές.

Από το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προκύπτει ότι προετοιμάζεται μεγάλο πετσόκομμα στις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: «Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους».

Από τους σχετικούς πίνακες του υπουργείου Παιδείας, που δημοσίευσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία, φαίνεται ότι μόνο στην Περιφέρεια Αττικής χάνονται συνολικά 1673 θέσεις Δασκάλων και 126 Νηπιαγωγών. Συνολικά, δηλαδή, χάνονται 1799 θέσεις. Η ταξική πολιτική του υπουργείου Παιδείας έχει πρόσημο. Ετσι η περιοχή του υποβαθμισμένου κέντρου της Αθήνας (Α΄Αθήνας), όπου στοιβάζονται οικογένειες μεταναστών χάνει 479 θέσεις, οι εργατικές περιοχές της πρωτεύουσας (Γ΄Αθήνας) 235 θέσεις, της Δυτικής Αττικής 112 θέσεις, του Πειραιά 330 θέσεις, κ.λπ.

Με τη σειρά τους, οι Περιφερειακοί Διευθυντές, ανέλαβαν να τρίξουν τα δόντια στους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων, με μια εξαιρετικά σκληρή εγκύκλιο, που απαιτούσε απάντηση μέσα στην ίδια ημέρα («παρακαλούμε να αιτιολογηθεί η απόκλιση η οποία παρουσιάζεται στην σχολική σας μονάδα μεταξύ οργανικότητας και λειτουργικότητας»), υπονοώντας ότι αυτοί δηλώνουν ψευδή στοιχεία στο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής.

Το τελευταίο αποτελεί δείγμα επιβολής της κυρίαρχης πολιτικής και του εξαναγκασμού σε πειθάρχηση που θα επιχειρηθεί με την επερχόμενη αξιολόγηση (θα γίνεται από την ιεραρχική πυραμίδα, όπου ο ανώτερος θα αξιολογεί τον κατώτερο σ’ αυτή, με τελικό αποδέκτη τον εκπαιδευτικό και παράπλευρη απώλεια τον μαθητή).

Το «πλεονάζον» προσωπικό και η «κινητικότητά» του θα εξασφαλιστούν και μέσω της αύξησης του διδακτικού ωραρίου και της επιβολής της «δεύτερης ανάθεσης» μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Ηδη ο αστικός Τύπος προαναγγέλλει τις αλλαγές. Σε δημοσίευμά του, ο «Ελεύθερος Τύπος» (9/4) αναφέρει: «Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εικονικές δοκιμές με βασικό σενάριο την αύξηση του ωραρίου των καθηγητών κατά 2 ώρες την εβδομάδα. Την αξίωση να κλειδώσει αμέσως εντός του Απριλίου, σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με στόχο να διασφαλιστεί η έναρξη της εφαρμογής του μέτρου από την επόμενη σχολική χρονιά, προβάλλει επιτακτικά η τρόικα αποβλέποντας στη δημιουργία πλεονάσματος προσωπικού που θα δικαιολογεί επέμβαση λιποαναρρόφησης στον πολυπληθέστερο κλάδο του Δημοσίου… Το επιπλέον δίωρο οδηγεί στον πάγκο σχεδόν 5.000 καθηγητές, 1.950 του κλάδου Πληροφορικής, 1.000 γυμναστές, 1.000 ξένων γλωσσών, 300 μαθηματικούς και μερικές εκατοντάδες θεολόγων και άλλων ειδικοτήτων».


Γιούλα Γκεσούλη

Πηγή: Κόντρα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;